Over Vooropleiding asbestinventarisatie - dag 2

Vooropleiding asbestinventarisatie - dag 2

Vanaf 2022 is de opmaak van een asbestinventaris door een erkend asbestdeskundige-inventarisatie verplicht bij verkoop van een woning of bedrijfsgebouw. Het aantal asbestinventarisattesten wordt geschat op 250.000 per jaar. OVAM zoekt hiervoor 2000 erkende asbestdeskundigen.

Interesse om ook erkend asbestdeskundige-inventarisatie te worden? Start dan met deze 2-daagse training basiskennis asbestinventarisatie. Je kan ook kiezen om slechts een deel van de opleiding te volgen. Inschrijven gebeurt per dag.

Let op: dit is niet de verplichte opleiding waarna je de OVAM-erkenning kan aanvragen. Deze vrijwillige opleiding heeft enkel tot doel om je voldoende basiskennis te geven voor de verplichte opleiding. 

We onthalen je om 9 uur en starten de opleiding om half 10. We eindigen rond 16 uur. 's middags is er lunch voorzien.

Het programma met spreker Johan D'Hooghe ziet er als volgt uit:

9u00 - 9u30: Onthaal

9u30 - 12u00: 

  • Relevante Vlaamse, federale en Europese wet- en regelgeving
  • Gezondheidsrisico’s: 
    • situaties
    • vermijden van asbestblootstelling
    • Risicobeheersmaatregelen
    • PBM’s
  • Asbestinventaris (met een concreet praktijkvoorbeeld):
    • Achtergrond
    • Wetgeving
    • Betrokken partijen, verplichtingen en verantwoordelijkheden
    • Verschillende types asbestinventarissen
    • Opstellen van een asbestinventaris

12u00 - 13u00: Lunch

13u00 - 16u00: 

  • Uitvoeren van monsternames, monsternames laten analyseren en de resultaten ervan begrijpen en beoordelen
  • Risicobeoordeling
  • Asbestbeheersprogramma 
  • Asbestverwijdering

Leden van Oved kunnen ook deelnemen aan ledentarief.

Deze opleiding telt ook mee als permanente vorming voor milieucoördinatoren. Deze opleiding telt mee voor 6 uur permanente vorming (per dag).

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

Deelnameprijzen excl. btw

Deze opleiding wordt georganiseerd door 2Mpact voor VMx vzw. Voor deze opleiding kan je gebruik maken van 20 tot 30% subsidie op de deelnameprijs in functie van jouw specifieke bedrijfssituatie via de KMO-portefeuille. Op de online registratiemodule van de KMO-portefeuille geef je de deelnameprijs in. De KMO-portefeuille wordt het best aangevraagd na ontvangst van de factuur. Je vindt hier de algemene voorwaarden en privacy policy en meer informatie over de KMO-portefeuille terug. 

Organisatie verzorgd door 2Mpact, erkend dienstverlener KMO-portefeuille DV.O207084

Als je gebruik maakt van een PO-nummer moet dit gericht zijn aan:
2Mpact nv
Kerkstraat 108
9050 Gentbrugge
BE 0472 134 137