Kennisgeving aanstelling milieucoördinator niet meer verplicht

27 mei 2019
by Sylvie Baert

Deze aanstelling moet momenteel bezorgd worden aan de afdeling Gebiedsontwikkeling, Omgevingsplanning en -projecten. Deze verplichte kennisgeving wordt binnenkort geschrapt: voor zowel de interne als externe milieucoördinator volstaat het om vanaf dan een aanstellingsdossier ter beschikking te houden op de exploitatiezetel.

Opgelet! De instemming voor een meervoudige aanstelling van een niet-erkende milieucoördinator blijft wel verplicht!

Vanaf wanneer?

De verplichte kennisgeving vervalt van zodra het verzameldecreet 2019, dat de artikels 3.2.1, §4, en 3.2.3, §3, van het decreet algemene bepalingen milieubeleid (DABM) zal wijzigen, in werking treedt. Het verzameldecreet 2019 moet enkel nog in het Belgisch Staatsblad gepubliceerd worden. Van zodra dit gebeurd is, zal hierover op deze pagina meer informatie verschijnen.
In de artikels 4.1.9.1.1 en 4.1.9.1.4 van VLAREM II zal de verplichte kennisgeving nog in overeenstemming gebracht worden met de gewijzigde artikels van het DABM.


Overzicht toekomstige situatie na schrapping kennisgeving